Nyckeln till en framgångsrik förvaltning

Hur överträffar vi våra kunders förväntningar på sitt boende? Och vilka är egentligen kundens förväntningar.

Anna-Karin Malmqvist, förvaltningschef på Wallenstam region Stockholm talar på seminariet Framtidens Förvaltare 2020 på temat ”Vikten av kund i fokus – nyckeln till en framgångsrik förvaltning”.

Wallenstam har nyligen förändrat sin förvaltningsorganisation för att möta sina hyresgäster på ett helt nytt sätt. Både genom att vistas mer ute i fastigheterna men också genom ett nytt sätt att kommunicera i tal och skrift.

– Vi diskuterar varje dag hur vi ska arbeta för att möta, och helst överträffa, våra kunders förväntningar på sin bostad och bostadsupplevelse, till exempel genom nya tjänster och ny teknik? Inte minst är det viktigt att veta vilka förväntningar den yngre generationen har på sitt boende.

Enligt Anna-Karin Malmqvist är nöjda kunder en hygienfaktor och avgörande för minskad omflyttning, skapa ett intresse för att bo hos Wallenstam samt för att få nya markanvisningar och kunna producera nya fastigheter i den takt man vill.

– Det behöver inte visa sig i kronor och ören direkt nu, men nöjda kunder är numera en lika viktig faktor i förvaltningen som en god ekonomi, säger Anna-Karin Malmqvist.

Läs mer om seminariet Framtidens Förvaltare och anmäl dig här.

Bli den första att kommentera "Nyckeln till en framgångsrik förvaltning"

Lämna en kommentar