Tips för bättre digitala medarbetarsamtal

Nu är det snart dags för medarbetarsamtal. I år blir en del av dem digitala eftersom många jobbar hemifrån. Här är fyra råd till chefen för bättre samtal på distans.

Arbetsgivarorganisationen Almega har sammanställt fyra tips att tänka på vid digitala medarbetarsamtal:

  • Om det är möjligt är det bästa att se till att du och din medarbetare kan se varandra.
  • Se till att skicka över en kallelse i god tid och bifoga en eventuell checklista så att det finns tid för förberedelse.
  • Ska du och din medarbetare gå igenom ett underlag på mötet, så finns det digitala lösningar för att dela din skärm med din mötesdeltagare. Det underlättar om din medarbetare ser det material som du har framför dig.
  • Är du osäker på tekniken är det alltid bra att testa vissa funktioner i förväg. Det kan också vara bra att använda headset för bättre koncentration och lyssning.

Källa: Almega

Dela artikeln: LinkedIn
Inköpsportal - tipsa oss

Inköpsportal - ansökan
Logotyp, minst 200 pixlar bred *

Maximum file size: 209.72MB

Bild, minst 540 pixlar bred *

Maximum file size: 209.72MB

Kontaktspersonsbild, minst 200 pixlar bred *

Maximum file size: 209.72MB

Inköpsportal - tipsa en kollega