Titiyo hjälper oss att återvinna

Fastighetsägare kan gratis använda kampanjmaterial från Titiyos relansering av hitlåten ”Talking to the Man in the Moon” för att inspirera hyresgäster att sopsortera.

I kampanjen ”Låt gammalt bli nytt” har Förpacknings- och Tidningsinsamlingen (FTI) utsett pop- och soulsångerskan Titiyo till ambassadör för att inspirera fler att källsortera och återvinna.

FTI meddelar att fastighetsägare och kommuner utan kostnad kan ta del av ett text- och bildmaterial med syfte att minska mängden förpackningar och tidningar i restavfallet.

Hämta materialet
Text- och bildmaterial hämtas på kampanjsidan genom att gå in på adressen latgammaltblinytt.nu/kampanjmaterial

Materialet är tänkt att användas på hemsida, i sociala medier, nyhetsbrev, annonser i kundtidningar med mera. Villkoret för att använda materialet är att organisationen hänvisar och länkar till kampanjsidan latgammaltblinytt.nu.

Helt ny version
Titiyo fick ett stort genombrott med debutlåten ”Talking to the man in the Moon” 1989. Den 7 april i år släpptes en helt ny version av låten producerad av Dante Kinnunen och Kalle Perlskog och förpackad i en nyproducerad musikvideo.

Titiyos intresse för återvinning är stort och hon har sedan länge ett hängivet miljöengagemang. Kläder och prylar som inte används skänks till Myrorna eller Stadsmissionen och förpackningar och tidningar källsorteras noggrant.

”Självklart låtval”
Nu har Titiyo även börjat återvinna sin egen musik för att stimulera andra att följa efter.

– Det var ett självklart låtval att återvinna. Den handlar ju lite grann om planeten och världen, och det var med den låten allting började för mig. Återvinning handlar ju om att tänka cirkulärt och på samma sätt har jag gått varvet runt med ”Man in the moon” fast med ett extra tillägg, att efter 28 år få göra en musikvideo till låten, säger Titiyo.

New York-video
Titiyo har haft full konstnärlig frihet och har tillsammans med Tomas Skoging på Acne kreerat idén till musikvideon som utspelar sig i en högt belägen lägenhet som för tankarna till en New York-studio där Leilani Franco, en performance-artist med extrem kroppslig flexibilitet sensuellt tar sig genom rummet, på väg mot en sista sväng i nattlivet.

– Jag är väldigt glad att jag tackade ja till det här uppdraget, säger Titiyo.

 

Om Låt gammalt bli nytt

Låt gammalt bli nytt är kampanjen som drivs av företaget Förpacknings- och Tidningsinsamlingen (FTI). Målet är att ge människor mer kunskap, information och inspiration att källsortera och ta förbrukade förpackningar och tidningar till återvinningen. En del av strategin är att ta hjälp av engagerade artister som får omskapa en egen låt och på så vis sprida budskapet till fler. Först ut var Ebbot som nu valt att passa stafettpinnen (#passamicken) till Titiyo. Läs mer på Låt gammalt bli nytt.  Se musikvideon –  Titiyo -Talking To The Man In The Moon. Recycled version

Läs mer om Titiyo

Inköpsportal - tipsa oss

Inköpsportal - ansökan
Logotyp, minst 200 pixlar bred *
Maximal filstorlek: 209.72 MB
Bild, minst 540 pixlar bred *
Maximal filstorlek: 209.72 MB
Kontaktspersonsbild, minst 200 pixlar bred *
Maximal filstorlek: 209.72 MB

Inköpsportal - tipsa en kollega