Hufvudstaden behåller sin förstaplacering på storbolagslistan i Fastighetsbarometerns kundenkät för kontor. Noteringen från förra året ökas med två steg vilket ger ett Nöjd-Kund-Index (NKI) på 88. Det är 6:e året i rad som bolaget är nummer ett.
Fastighetsbarometerns årliga kundundersökning är en måttstock för branschen och ger insikter gällande områden att utveckla och förbättra. I år toppas undersökningens storbolagslista återigen av Hufvudstaden som når ett NKI på 88. Detta är bolagets högsta notering sedan mätningarna startades 1997. Genomsnittet för branschen är i år 79 på en 100-gradig skala.
– Vi är oerhört stolta över att vi ökar vårt indexvärde till årets toppnotering på 88. Vårt mål är att alltid ge våra kunder en hög servicegrad och underlätta i deras vardag så att de ska kunna fokusera på sin affär, säger Lars Orrvik, Servicechef Hufvudstaden.
Systematiskt hållbarhetsarbete
Hufvudstaden har högst värde på kontaktperson, image, läge, felanmälan och information. Den största ökningen sker i kategorin miljöhänsyn vilket visar på att vårt systematiska hållbarhetsarbete ger effekt. Hela 95% av de tillfrågade uppger att de skulle rekommendera Hufvudstaden som hyresvärd.
– Jag vill rikta ett stort tack till våra kunder som via sitt deltagande i undersökningen hjälper oss att löpande utveckla och förbättra vår verksamhet. I år har Hufvudstaden höjt sig inom flera kategorier vilket tyder på ett strukturerat och värdeskapande arbete inom hela organisationen, säger Anders Nygren, VD Hufvudstaden.
Källa: Hufvudstaden