Bostads AB Mimer i Västerås tilldelas ett erkännande för sitt kvalitetsarbete.
Institutet för Kvalitetsutveckling, SIQ, lyfter fram Mimer som ett föredöme i hur kundorienterad verksamhetsutveckling kan skapa engagemang och systematik, med goda resultat som följd.
Utvecklade arbetssätt
Företaget har utvecklade arbetssätt, som genomsyrar hela organisationen, för att involvera sina kunder och intressenter i kvalitetsarbetet. Detta gäller såväl i det dagliga förbättringsarbetet som i den långsiktiga verksamhetsplaneringen.
– Mimer ska bli Sveriges bästa bostadsföretag. För att nå dit behöver vi ha nöjda kunder och medarbetare, bra lönsamhet, och ett framgångsrikt hållbarhetsarbete. Dessutom måste vi ligga i framkant när det gäller utveckling och kvalitet. Våra medarbetare har jobbat uthålligt med vår kvalitetsresa enligt våra värderingar: omtanke, nytänkande och engagemang. Detta erkännande sporrar oss till att vässa oss ytterligare, säger Mikael Källqvist, vd på Mimer
Hela organisationen
Mimer bedriver ett systematiskt och väl förankrat kvalitetsarbete som omfattar alla delar av organisationen. Företaget har tydliga mål och planer för att bli en ledande verksamhet.
Den värderingsstyrda verksamhetsledningen lägger stor vikt på kontinuerlig utveckling av personalens kompetens och på att driva ett offensivt arbetsmiljöarbete som följs upp i återkommande mätningar. Erkännandet baseras på en gedigen utvärdering av de organisationer som deltar.
Källa: Mimer