Ny kampanj för att handla lokalt

Nu går 16 stadskärnor samman i kampanjen ”Local is the new black” för att lyfta sina lokala butiker och premiera kunderna i stadskärnor runt om i landet med start den 29 november.

Kampanjen är ett svar på de senaste årens diskussion kring förändrade konsumtionsmönster, hållbar handel, lokala butiker och pressade marginaler. Framförallt i samband med Black Friday.

Kampanjen startade på Helsingborg Citys marknadsgruppsmöte där representanter från staden, fastighetsägarna och Cityföreningen bestämde att i år köra en kampanj för att lyfta verksamheterna i city och ge kunderna på stan det där lilla extra.

Via nätverket Sveriges centrumutvecklare nappade därefter 15 andra städer på kampanjen som nu går från Helsingborg i söder upp till Östersund i norr.

De 16 städerna är Helsingborg, Västerås, Östersund, Hässleholm, Nynäshamn, Halmstad, Västervik, Falun, Kramfors, Kristianstad, Ljusdal, Sölvesborg, Karlskrona, Bollnäsdraget, Göteborg och Eskilstuna.

Bli den första att kommentera "Ny kampanj för att handla lokalt"

Lämna en kommentar


Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /www/webvol9/nl/z9a2ws8bxs1aj5a/forvaltarforum.se/public_html/wp-content/themes/mh_newsdesk_child/content-related.php on line 3