Sveriges grönaste varumärke

sofia Hagman

– Arbetet har bara börjat, säger Sofia Hagman, hållbarhetschef på HSB.

HSB är det varumärke inom bostadsbranschen som upplevs som mest miljövänligt. Det visar 2017 års undersökning av strategiföretaget Differ.

Differ korar varje år Sveriges Grönaste Varumärke. I undersökningen har över 1000 personer i åldrarna 15-75 år från hela Sverige fått värdera hur miljövänliga välkända varumärken är.

– Det är mycket glädjande att HSBs hållbarhetsarbete uppskattas av allmänheten. Förra året antog HSBs stämma en hållbarhetssäkrad affärsstrategi. Det arbetet har bara börjat och nu kommer vi att vara en ännu starkare aktör som kan bidra till ett hållbart samhälle. Ett av våra ambitiösa mål är att vår klimatpåverkan ska vara nära noll 2030, säger Sofia Hagman, hållbarhetschef HSB Riksförbund.

Sveriges Grönaste Varumärke har delats ut varje år sedan 2007. Målsättningen med priset är att följa svenska konsumenters syn på miljö- och hållbarhetsarbete bland företag i utvalda branscher.

Snabbfakta om HSB

  • HSB är en medlemsägd, kooperativ organisation som arbetar med bosparande, byggande och förvaltning.
  • HSB är Sveriges största bostadskooperation.
  • cirka 600 000 medlemmar
  • cirka 3 900 bostadsrättsföreningar
  • cirka 35 000 förtroendevalda
  • 29 regionala HSB-föreningar
  • HSB ägs och drivs av medlemmarna enligt principen en medlem en röst.
Dela artikeln: LinkedIn
Inköpsportal - tipsa oss

Inköpsportal - ansökan
Logotyp, minst 200 pixlar bred *

Maximum file size: 209.72MB

Bild, minst 540 pixlar bred *

Maximum file size: 209.72MB

Kontaktspersonsbild, minst 200 pixlar bred *

Maximum file size: 209.72MB

Inköpsportal - tipsa en kollega