”Vi vill stärka samvaron mellan grannar”

 .

… Cecilia Fredholm Vaarning, kommunikation- och hållbarhetschef på Stena Fastigheter, som under våren testar en ny boendeapp på några av sina hyresgäster.

– På Stena Fastigheter vill vi att det ska vara lätt att leva hållbart. Det känns i dag som en hygienfaktor att kunna möta kunderna på ett bra sätt via mobila enheter. Vi vet att en väldigt stor del av våra kunder, drygt 80 procent, i dag går in på sina ”Mina sidor” från sina mobiltelefoner. Därför vill vi testa en app som gör det lättare.

Hur många får tillgång till den nya appen?
– Från början blir det cirka tusen personer i Stockholm, Göteborg och Landskrona. Om allt faller väl ut är tanken att införa detta i alla våra fastigheter.

Vad vill ni få ut av försöket?
– Vi vill framförallt ta reda på mer hur våra hyresgäster vill kommunicera med oss och vilka frågor som dyker upp. Vi är särskilt nyfikna på appens community-del, som vi hoppas ska stärka kommunikationen med oss men också mellan grannar och bidra till ökad social hållbarhet.

Vilka funktioner finns i appen?
– Testappen är en avskalad variant där man främst kan kommunicera med oss och sina grannar, delta i olika gruppdiskussioner och flöden, se meddelanden från oss och göra felanmälan. På sikt ska man bland annat även kunna boka tvättstuga och gemensamhetsanläggning, beställa grön el och andra tjänster

Text: Hans Hellberg
hans.hellberg@forvaltarforum.se

Dela artikeln: LinkedIn
Inköpsportal - tipsa oss

Inköpsportal - ansökan
Logotyp, minst 200 pixlar bred *

Maximum file size: 516MB

Bild, minst 540 pixlar bred *

Maximum file size: 516MB

Kontaktspersonsbild, minst 200 pixlar bred *

Maximum file size: 516MB

Inköpsportal - tipsa en kollega