Mimer prisas för friskvårdssatsning

Årets upplaga av kommunikationstävlingen Digital PR Awards är avgjord. Nio företag fick ta emot priser i olika kategorier. Bostads AB Mimer fick pris för ”Most Succesful Story” för nyheten om friskvårdssatsningen där personalen erbjöds extra semester om de tränade.

När personalen erbjöds extra semester om de tränade sjönk sjukfrånvaron med 30 procent. Satsningen startade 2017 som ett test för att se om medarbetarna kunde bli mer träningsmotiverade om de fick tillbaka en del av sin träningstid i ledig tid.

Syftet var att minska sjukfrånvaron. Efter två år var resultatet tydligt, sjukfrånvaron sjönk med 30 procent. Nyheten fick snabbt mycket utrymme i både medier i Sverige men också utomlands.

– Vi är såklart glada att vår satsning fungerar och att den inspirerat andra företag att förändra sitt sätt att arbeta med friskvård, säger Maria Eberhardsson, kommunikationschef på Mimer.

Priset delas ut av Mynewsdesk och bland de nominerade fanns företag från Sverige, Norge, Danmark, Finland och Tyskland.

Dela artikeln: LinkedIn
Inköpsportal - tipsa oss

Inköpsportal - ansökan
Logotyp, minst 200 pixlar bred *

Maximum file size: 209.72MB

Bild, minst 540 pixlar bred *

Maximum file size: 209.72MB

Kontaktspersonsbild, minst 200 pixlar bred *

Maximum file size: 209.72MB

Inköpsportal - tipsa en kollega