Partnertext från Real Fastighetssystem

”57 minuter – det är rekordet att flytta en kund till Real”

Real upplever just nu en snabb tillströmning av nya kunder. Enligt VD Stefan Johansson spelar flera faktorer in, men han lyfter fram en egenskap hos Real.
– Vi har gjort det lätt att byta till Real. Vårt nya rekord för en komplett flytt är 57 minuter.

Real är ett av de fastighetssystem som funnits längst på marknaden. Sedan starten 1991 har företaget vuxit sakta men säkert och har idag drygt 1 200 kunder. Under den senaste tiden har företaget dock upplevt en snabbare tillströmning av nya kunder.

– Det är såklart jätteroligt att allt fler upptäcker Real, säger VD Stefan Johansson. Jag tror att det kan finnas flera samverkande orsaker till att vi upplever en snabb uppgång just nu.

Smidig övergång
Företaget har lagt mycket kraft på att säkerställa att övergången från andra fastighetssystem sker så smidigt som möjligt. Hur stort fastighetsbeståndet är och hur mycket tid företagen själva kan lägga på att förbereda flytten spelar förstås in, menar Stefan. I de flesta fall går en flytt till Real ungefär en vecka, men ibland kan det gå betydligt snabbare. Vilket fastighetssystem man kommer ifrån påverkar processen.

– För ett par av våra branschkollegor har vi en lösning som gör att överflyttningen går mycket smidigt. Det nysatta rekordet för en komplett flytt till Real är 57 minuter från start till mål, berättar Stefan.

Helt webbaserade
När flytten väl är genomförd, menar Stefan att de flesta kunder kan spara mycket tid med Reals hjälp.

– Vi är förstås helt webbaserade vilket gör att man kan jobba från vilken dator som helst, något som är betydelsefullt för vissa av våra kunder. Digital signering är en annan funktion som innebär att våra kunder slipper tidsödande pappershantering. Men kanske allra viktigast är att vi nu är integrerade med alla ledande banker via en framtidssäkrad lösning.

Personlig support
Det som de flesta av Reals kunder brukar framhålla som det allra bästa är dock supporten.

– Vi har aldrig trott på att man ska hänvisa kunder till exempelvis FAQ, forum eller chattbotar. Om man stöter på ett problem – stort eller litet – ska man kunna lyfta luren och få snabb, personlig hjälp. Våra kundguider gör ett fantastiskt jobb och är oerhört uppskattade av våra kunder, säger Stefan.

Dela artikeln: LinkedIn
Inköpsportal - tipsa oss

Inköpsportal - ansökan
Logotyp, minst 200 pixlar bred *

Maximum file size: 209.72MB

Bild, minst 540 pixlar bred *

Maximum file size: 209.72MB

Kontaktspersonsbild, minst 200 pixlar bred *

Maximum file size: 209.72MB

Inköpsportal - tipsa en kollega