Partnertext från Hogia

Steget mot en effektivare fastighetsförvaltning

Caroline Zetterman är VD för Förvaltningsbolaget Rexellent Property Management

Förvaltningsbolaget Rexellent Property Management, fokuserar på att optimera sin verksamhet. Med Hogia DinHyresvärd får de smarta integrationer och digitaliserade arbetsprocesser – och tar steget mot en mer effektiv fastighetsförvaltning.

Rexellent Property Management erbjuder förvaltning av bostäder, kommersiella fastigheter, studentlägenheter till privata fastighetsägare och bostadsrättsföreningar. För att optimera produktiviteten avseende alla aspekter av fastighetens behov, inklusive ekonomi, teknik, uthyrning, administration och boendeupplevelsen, strävar företaget efter att digitalisera sina arbetsprocesser i högsta möjliga grad. Det är därmed ingen överraskning att de har valt ett fastighetssystem som erbjuder verktyg för att göra arbetet smidigare så att de kan fokusera sin tid och energi på att utveckla fastigheterna.

– Sedan start har vår ambition varit att arbeta så digitalt som möjligt och nyttja de system som finns tillgängliga, i enlighet med vår digitala strategi. Vi vill vara så effektiva vi kan och ser det som helt onödigt att komplicera uppgifterna mer än nödvändigt. Genom att digitalisera våra processer minskar vi dessutom risken för onödiga misstag och våra kunder har förvaltningsrapportering i realtid, berättar Caroline Zetterman, VD på Rexellent Property Management.

Integration för expansion
Rexellent Property Management etablerades till sin nuvarande form i september 2023 och består av ett kunnigt team med mångårig erfarenhet inom förvaltning. För närvarande befinner sig företaget i en expansionsfas med ambitionen att växa kraftigt. Efter att noga övervägt och diskuterat med olika systemleverantörer kom de fram till ett beslut för vilket fastighetssystem de skulle välja.

–  Vi såg Hogia DinHyresvärd som det mest optimala fastighetssystemet i den tillväxtresa som ligger framför oss. Att arbeta med ett system som är anpassat för integration passar perfekt för oss i en expansiv fas då det gör oss mycket flexibla som fastighetsförvaltare. På så sätt kan vi fortsätta växa tillsammans med våra kunder, men också med systemet, förklarar Caroline Zetterman.

För Rexellent Property Management är det av yttersta vikt att fastighetssystemet kan integreras med andra system, exempelvis boenderelaterade tjänster, affärssystem, banker, avläsningar och debiteringar samt funktioner som kunderna kan tänkas behöva i framtiden. Med Hogia DinHyresvärd är detta inget problem. Fastighetssystemet har ett omfattande och ständigt växande partnernätverk och erbjuder öppna API:er som gör det möjligt att skapa egna integrationer till systemet.

– Det är ett flexibelt system som gör det otroligt smidigt att integrera till andra tjänster och lösningar. Med Hogia DinHyresvärd kunde systemet anpassas efter våra rutiner och behov i stället för tvärtom, tillägger Caroline Zetterman.

Enkelt, öppet och molnbaserat
I slutet av förra år anslöt Rexellent Property Management till Hogia fastighetsförvaltningssystem, efter att tillsammans med Hogia ha anpassat systemet efter sina arbetsprocesser. Det dröjde inte länge innan de kände sig fullt hemmastadda i systemet.

– Hogia DinHyresvärd är lyhörda och öppna för förbättringar, vilket gör att vi kan vara delaktiga i utvecklingen. Det är ett automatiserat system som är oerhört enkelt att manövrera, vilket gör oss ännu mer effektiva. Om jag jämför med tidigare system jag har använt finns det inte längre mycket som kan gå fel, fortsätter Caroline Zetterman.

För Rexellent Property Management var de avgörande faktorerna vid valet av fastighetssystem att det skulle vara molnbaserat, att support och uppdateringar ingår samt att det redan finns lättillgängliga integrationer – parametrar som nu uppfyller.

– Jag kan starkt rekommendera Hogia DinHyresvärd som fastighetssystem för företag som söker ett öppet system med stora möjligheter till anpassningar efter sitt arbetssätt. Med hjälp av denna automatisering och alla digitala verktyg kan vi i stället fokusera på att generera ännu större värde för våra kunder, avslutar Caroline Zetterman.

Dela artikeln: LinkedIn
Inköpsportal - tipsa oss

Inköpsportal - ansökan
Logotyp, minst 200 pixlar bred *

Maximum file size: 516MB

Bild, minst 540 pixlar bred *

Maximum file size: 516MB

Kontaktspersonsbild, minst 200 pixlar bred *

Maximum file size: 516MB

Inköpsportal - tipsa en kollega