”Vi är etablerade uppstickare och vill synas där det händer”

… Mikael Svensson, Bolagschef, och Mikaela Falk, Verksamhetschef, på Hogia som har förnyat sitt partnerskap med Förvaltarforum.

Varför väljer ni att åter igen bli partner till Förvaltarforum?
– Vi ser att Förvaltarforum är en bra kanal för att nå ut med vår offensiva satsning på fastighetsbranschen. Vi är ju vad man kan beskriva som en etablerad uppstickare och vill synas där det händer och där våra kunder och potentiella kunder finns. Det ska verkligen bli intressant och roligt att se vad det här året ger.

Vad hoppas ni få ut av partnerskapet?
– Vi hoppas att partnerskapet ska skapa värde för både dem som använder våra system, och andra genom att vi gärna delar med oss av de positiva erfarenheter som vi har av digitalisering i fastighetsbranschen. Vi är ju övertygade om att Hogia DinHyresvärd kan vara en viktig del i att effektivisera och digitalisera många processer. Sammantaget är vi övertygade om att branschen behöver förändras för att på det sättet öka driftnettot och attrahera medarbetare.

Vad är det mest spännande som händer hos er just nu?
– Hogia inledde under 2023 en offensiv satsning på fastighetsbranschen med avstamp i förvärvet av det öppna och molnbaserade fastighetssystemet Hogia DinHyresvärd. Det har under det här året varit en fantastisk resa där vi fått en ny kund varannan dag i fastighetssystemet Hogia DinHyresvärd. Nu växlar vi upp satsningen ytterligare under 2024! Nästa steg för oss är att fortsätta utveckla den tekniska förvaltningen och ytterligare förbättra vårt molnbaserade ekonomisystem Hogia OpenBusiness för att passa fastighetsbranschen behov ännu bättre.

Vilka är era största utmaningar?
– Den största utmaningen för oss just nu är att övertyga marknaden om att ett systembyte inte behöver ta många månader. Med Hogia DinHyresvärd kan man komma igång med ett kraftfullt fastighetssystem på bara några veckor, inklusive att vi hämtar data från det tidigare systemet man har använt. Vi ser också en utmaning i att många i branschen tror att stora system med lång implementationstid borgar för bred funktionalitet. Även om man kommer från något av de mer traditionella och äldre fastighetssystemen så kommer man bli nöjd, och till och med nöjdare med vår lösning som är både smidig och kraftfull.

Vad ser ni fram emot under 2024?
– Vi ser fram emot att fortsätta förändra fastighetsbranschen genom digitalisering. Ett exempel på det är att fortsätta utveckla våra lösningar tillsammans med våra kunder. Samtidigt ska det bli spännande att möta nya kunder som vill uppgradera till moderna och öppna lösningar i molnet.

Vad är det bästa med att jobba och att vara kund hos Hogia?
– Det absolut bästa med att jobba hos Hogia är när våra kunder ringer till oss och berättar om hur nöjda de är med våra lösningar och hur mycket tid de sparar. Vi har många gånger fått höra – ”Det är ju så här ett fastighetssystem skall fungera!”.

– Som kund är jag övertygad att supporten är något som man uppskattar oerhört mycket, en personlig support som man kan ringa när man har problem.

Dela artikeln: LinkedIn

Inköpsportal - tipsa oss

Inköpsportal - ansökan
Logotyp, minst 200 pixlar bred *

Maximum file size: 516MB

Bild, minst 540 pixlar bred *

Maximum file size: 516MB

Kontaktspersonsbild, minst 200 pixlar bred *

Maximum file size: 516MB

Inköpsportal - tipsa en kollega