Söker du medarbetare eller interimskonsult?

Hitta rätt kompetens på ett smidigt och kostnadseffektivt sätt

JobbMatch säkerställer att ditt företag når kandidater med den kompetens och erfarenhet som du efterfrågar. Du når även en målgrupp som vill vara anonym längre in i processen. Målgruppen är primärt människor och företag inom Fastighetsförvaltning. JobbMatch marknadsförs genom Förvaltarforums olika digitala kanaler, Förvaltarforum.se samt genom Förvaltarforums löpande nyhetsbrev som i dagsläget når ca 25 500 prenumeranter.

Varför ska du använda JobbMatch i din rekrytering?

  • Kandidaterna är verksamma – eller vill bli – inom din bransch.
  • Du når även de som inte aktivt söker nytt jobb.
  • Du kan välja att rekrytera diskret eller att marknadsföra företaget samtidigt.
  • Du kan rekrytera för både anställning och interimuppdrag.
  • Det är ett kostnadseffektivt sätt att säkerställa att du når rätt målgrupp.

Hur går det till?
Efter att du har registrerat dig som arbetsgivare och skapat ett konto lägger du själv enkelt in de kompetenser och erfarenheter som du efterfrågar för den aktuella tjänsten. Skapa ditt konto här. Vi hjälper dig förstås att komma igång.

Annonsen – det vill säga kravprofilen för den vakanta tjänsten och beskrivningen av ditt företag – ligger publicerad tills du avslutar rekryteringen eller maximalt 90 dagar. Du kan kontinuerligt uppdatera annonsen under annonseringstiden. Du har även möjlighet att lägga upp en film som beskriver företaget (Vimeo/Youtube).

Matchning utförs direkt efter att ”annonsen” registrerats och löpande i realtid fram till angivet datum. I det första steget ser du en procentuell matchning av kandidatens erfarenhet och kompetens i förhållande till dina önskemål. Du ser även kandidatens utbildningsnivå, antal år i branschen och nuvarande yrkesroll.

När du har hittat en kandidat som uppfyller dina krav och önskemål markerar du denna. Kandidaten får då kännedom om att en matchning finns men i detta steg är du som arbetsgivare anonym. Är kandidaten intresserad – dvs går vidare till nästa steg – får kandidaten tillgång till viss informationen om ditt företag och tjänsten. Av de som har valt att gå vidare efter detta kan du välja upp till 10 kandidater och ta del av ytterligare information såsom tidigare yrkesroller, nuvarande anställningsform, språkkunskaper etc. I det sista steget kan du välja upp till 5 kandidater som är fortsatt intresserade av tjänsten och som har godkänt att du tar del av deras kompletta profil inklusive CV och person- och kontaktuppgifter.

Ladda ner information

Vill du veta mer eller annonsera kontakta

Frida Hallberg
076-103 37 18
frida.hallberg@forvaltarforum.se

Inköpsportal - tipsa oss

Inköpsportal - ansökan
Logotyp, minst 200 pixlar bred *

Maximum file size: 516MB

Bild, minst 540 pixlar bred *

Maximum file size: 516MB

Kontaktspersonsbild, minst 200 pixlar bred *

Maximum file size: 516MB

Inköpsportal - tipsa en kollega