FÖRENING & ORGANISATION
Partnertext från Fastighetsbranschens Utbildningsnämnd

Fastighetsbranschen.nu finns på TikTok och Instagram

I Fastighetsbranschens pr-material ingår reklamfilmer med olika karaktärer som sedan har blivit Robloxspel.

Fastighetsbranschens Utbildningsnämnd har i uppdrag att marknadsföra branschen och dess yrkesroller för att öka kännedomen om vår bransch. För att göra detta så har vi skapat Fastighetsbranschen.nu som syns i en mängd olika kanaler – bland annat Tik Tok.

Huvudsyftet med fastighetsbranschen.nu är att få fler människor att upptäcka, tycka om och ta steget in i fastighetsbranschen genom att utbilda sig till någon av de yrkesroller, däribland fastighetsförvaltare, som vi företräder. På hemsidan kan man bland annat läsa om fastighetsbranschen, dess yrkesroller, karriärvägar och möjligheter. Dessutom finns en karta med länkar till landets alla reguljära utbildningar för branschen, inklusive utbildningar till just fastighetsförvaltare.

Reklamfilm med 6 karaktärer
I samband med lanseringen av fastighetsbranschen.nu så har vi även tagit fram nya reklamfilmer och nya porträtt på sex olika medarbetare från branschen.

Fastighetsbranschen handlar till stor del handlar om människor så därför är det viktigt att lyfta fram äkta medarbetare som kan inspirera fler att hitta till vår bransch och det tycker vi att Aisha (fastighetsvärd), Abdi (fastighetsingenjör), Alexander (fastighetstekniker), Nadja (fastighetsvärd), Pontus (byggprojektledare) och Sanna (fastighetsskötare) verkligen gör.

Filmerna och bilderna kommer att synas på våra hemsidor och som en del av vår marknadsföring av fastighetsbranschen och dess yrkesroller.

Finns på Tik Tok och som Robloxspel
En del av vårt uppdrag på FU är att öka kännedomen om fastighetsbranschen och dess yrken. Fastighetsbranschen.nu finns såklart därför på sociala medier, främst LinkedIn, TikTok och Instagram.

Att öka kännedomen inkluderar även de yngre barnen och ungdomarna så därför har vi också tagit fram Robloxspelet Fastighetsbranschen City Team. Roblox är i dagsläget en av de största plattformarna för unga och därför är det viktigt att vår bransch finns där de unga är. Fastighetsbranschen City Team lanseras i slutet av februari.

Förmänskligar branschen

Tom Hansen, Fastighetsbranschens Utbildningsnämnd

Tom Hansen är kommunikationsansvarig på FU säger att det har varit spännande och utmanande men framför allt väldigt roligt och givande att tillsammans med sina kollegor utveckla Fastighetsbranschens Utbildningsnämnd och dess varumärken på detta sätt.

– Att vi nu genom våra uppdaterade visioner, missioner och visuella identiteter för samman och tydliggör förhållandet mellan våra tre varumärken samtidigt som vi, genom bland annat de nya filmerna och bilderna, ytterligare bidrar till att förmänskliga branschen känns både bra och viktigt inför framtiden, säger han och fortsätter:

– Jag hoppas att fler inom branschen, myndigheter och utbildningsanordnare fortsätter att arbeta med oss, använder våra resurser, deltar på våra kompetensråd och ser oss som värdefull resurs för fastighetsbranschens kompetensförsörjning. Men jag hoppas också på att fler personer upptäcker, uppskattar och söker sig till vår bransch.

Om du har några frågor eller funderingar är du välkommen att höra av dig till tom.hansen@fastun.se.

Dela artikeln: LinkedIn
Inköpsportal - tipsa oss

Inköpsportal - ansökan
Logotyp, minst 200 pixlar bred *

Maximum file size: 209.72MB

Bild, minst 540 pixlar bred *

Maximum file size: 209.72MB

Kontaktspersonsbild, minst 200 pixlar bred *

Maximum file size: 209.72MB

Inköpsportal - tipsa en kollega