Riksbyggens hållbarhetschef Charlotta Szczepanowski har utsetts till ”Influencer of the year”.
Utnämningen skedde den 1 februari i samband med en omröstning vid StrategiTorget Bygg & Fastighet på Yasuragi, Hasseludden.
– Det känns fantastiskt roligt att bli utsedd till ”Influencer of the year”. På Riksbyggen har vi ett långsiktigt arbete för att vara med och skapa ett mer hållbart samhälle, både när det gäller att inspirera till ett ökat hållbarhetsarbete i vardagen för våra bostadsrättföreningar och i nyproduktionen av bostäder, säger Charlotta Szczepanowski.
Egen poddcast
Charlotta Szczepanowski är en av Riksbyggens mest frekventa föreläsare och hon kan även höras i podden Hållbart. ”Planeten ska med!” är utgångspunkten för Riksbyggens podcast Hållbart.
I Hållbart träffar Charlotta Szczepanowski intressanta människor på Riksbyggen som brinner för att driva utvecklingen mot det hållbara samhället. Charlotta Szczepanowski har tidigare utnämnts till som ”Bästa hållbarhetschef”.
Influerat branschen
Varje år ger Management events ut ett pris för ”Influencer of the year” vid StrategiTorget Bygg & Fastighet. Det är ett pris där de nominerade på något sätt har influerat branschen.
Det kan vara allt från ett starkt ledarskap, till ett stort förändringsarbete, jämställdhet eller hållbarhet.