Vill du nå våra 25 000 andra förvaltare?
Vill du ha förvaltarforum direkt i mailen?

Digitalt Benchmark Event öppet för alla

AktivBos utdelning av Kundkristallen 2021 ska ske under en digital Benchmark Event-vecka. Jon Svensson, vd på AktivBo, berättar att alla ska kunna se prisutdelningen och webbinarierna.

På grund av smittrisken kommer Benchmark Event inte att hållas traditionsenligt på Berns i Stockholm nästa år. I stället sänds eventet digitalt 9–12 februari.

– Sveriges bästa hyresvärdar måste självklart lyftas fram oavsett om det är ett fysiskt eller digitalt event. En större del av branschen mäter kontinuerligt, följer upp och förbättrar för sina hyresgäster. Och framför allt har de satsat väldigt hårt i och med att de har ställts inför många utmaningar i år, säger Jon Svensson.

Öppet för alla
Inbjudningarna till eventet har precis skickats ut. Men Jon Svensson berättar att i år är det inte bara fastighetsbolagen som samarbetar med AktivBo som bjuds in, utan alla som vill kan kostnadsfritt följa prisutdelningen och webbinarierna. Under artikeln finner du en länk som går till anmälan.

– Det är viktigt att göra det tillgängligt för alla i dessa tider. Berns Salonger där eventet normalt genomförs har en begränsad kapacitet som lokal, men det har vi ju inte när vi kör Benchmark Event digitalt och det innebär att vi vill göra det öppet för alla att ta del av detta.

Sex programpunkter
Den 11 februari sker själva prisutdelningen då vinnarna av Kundkristallen ska koras.

Den 9 och 10 februari sänds två webbinarier per dag där framgångsrika bolag berättar hur de jobbar med lokalförvaltning, ombyggnation, interaktion med hyresgäster och nya arbetssätt för att få nöjdare hyresgäster.

Eventet avslutas den 12 februari då Martin Gustafsson, chef affärsutveckling på AktivBo, kommenterar resultatet från kundundersökningarna 2020, summerar vad hyresgästerna tycker och ger en analys på utvecklingen.

Viktig återkoppling
Jon Svensson poängterar betydelsen av att i sådana här tider kunna ge feedback och återkoppling till det arbete som utförts.

– På Benchmark Event vill vi också lyfta fram och synliggöra de mjuka värdena. Därför kändes det viktigare än någonsin att genomföra det här.

Stimulera till förbättring
Benchmark Event syftar till att skapa engagemang och drivkraft, i det utgör Kundkristallerna en viktig del menar Jon Svensson.

– Vi vill stimulera till jämförelser och förbättringar. Men förutom att vissa bolag får ta emot kristaller för den fina kvalitet och service som de levererar, så är det framförallt hyresgästerna som är vinnare när branschen satsar på att leverera en högre service och bättre förvaltning.

Text: Mats Cato
mats.cato@forvaltarforum.se

 

Fakta om Benchmark Event

  • Benchmark Event 2021 genomförs för 16:e året i rad
  • Alla nomineringar och vinnare är utsedda av hyresgästerna själva.
  • Priserna delas ut till de fastighetsföretag som gjort största förbättringen eller har högst totalresultat inom service och kvalitet.
  • Vinnare utses för både bostäder och lokaler i olika kategorier och storleksklasser.
  • Kundkristallvinnarna tillkännages den 11 februari kl 14.00.

 

Här finner du mer information och anmälan till Benchmark Event 2021

 

 

Bli den första att kommentera "Digitalt Benchmark Event öppet för alla"

Kommentera

Du måste vara inloggad för att kommentera. Klicka här för att logga in
Inköpsportal - tipsa oss
Inköpsportal - ansökan
Logotyp, minst 200 pixlar bred *
Maximal filstorlek: 209.72 MB
Bild, minst 540 pixlar bred *
Maximal filstorlek: 209.72 MB
Kontaktspersonsbild, minst 200 pixlar bred *
Maximal filstorlek: 209.72 MB
Inköpsportal - tipsa en kollega