Nu tar Svefa ytterligare ett steg i sin offensiva tillväxtplan för västra Sverige genom rekryteringen av Mustafa Ugras Sarioglu som senior upphandlingsrådgivare till Svefa Förvaltningsrådgivning i Göteborg. Rekryteringen görs för att möta marknadens efterfrågan på högt kvalificerad och erfaren kompetens inom upphandling av bygg- och tjänsteentreprenader.
Svefa har, med sin unika position och erfarna konsulter med specialistkompetenser, utvecklat en effektiv modell för strategisk upphandling med hjälp av regelverken AB, ABT, AMA, ABK, LOU och LUF. Modellen innebär att holistiskt angreppssätt som kvalitetssäkrar och säkerställer värdeskapande både inför och under upphandling samt vid implementering av avtal.
Rekryteringen av Mustafa Ugras Sarioglu, som är en mycket erfaren upphandlare med djup kompetens och bredd inom entreprenadupphandlingar, stämmer väl in med vad Svefa anser vara viktigt för att åstadkomma effektiva och kvalitativa upphandlingar.
– Jag är mycket glad över att få hälsa Mustafa Ugras Sarioglu välkommen till Svefa Förvaltningsrådgivning. Hans erfarenhet och kompetens är ett bra tillskott till vårt skickliga upphandlingsteam. Med rekryteringen av Mustafa förstärker vi vår position som marknadsledande och den innebär vi kan fortsätta att möta våra kunders växande efterfrågan på spetskompetens inom upphandling av bygg- och tjänsteentreprenader”, säger Sara Jacobsson, affärsområdeschef Svefa Förvaltningsrådgivning.
Mustafa Ugras Sarioglu har mer än 17 års erfarenhet och är mycket kompetent inom bygg- och tjänsteentreprenader. Han är utbildad byggingenjör från KTH/LTH. Mustafa har erfarenhet från roller som entreprenadupphandlare Borås Stad, projektledare ÅF Consulting och projektledare Karlskrona kommun. Han kommer närmast från en tjänst som inköpsansvarig vid Higab i Göteborg.
Mustafa Ugras Sarioglu har tillträtt sin tjänst.
Källa: Svefa