
I senaste avsnittet av FörvaltarForums podd möter vi Anna Freiholtz, energichef på Stockholmshem. Hur minskar man energianvändningen med 30 procent i ett bestånd på nära 30 000 lägenheter? Svaret handlar mindre om enskilda teknikval – och mer om struktur, uppföljning och disciplin i vardagen.
– Vi har kommit långt i att alltid väga in energifrågan i alla projekt, både i nyproduktion och underhåll, säger hon.


