Anna Freiholtz: Så kapar Stockholmshem 30 % energi

I senaste avsnittet av FörvaltarForums podd möter vi Anna Freiholtz, energichef på Stockholmshem. Hur minskar man energianvändningen med 30 procent i ett bestånd på nära 30 000 lägenheter? Svaret handlar mindre om enskilda teknikval – och mer om struktur, uppföljning och disciplin i vardagen.

– Vi har kommit långt i att alltid väga in energifrågan i alla projekt, både i nyproduktion och underhåll, säger hon.

Dela artikeln: LinkedIn
Inköpsportal - tipsa oss

Inköpsportal - ansökan
Logotyp, minst 200 pixlar bred *

Maximum file size: 516MB

Bild, minst 540 pixlar bred *

Maximum file size: 516MB

Kontaktspersonsbild, minst 200 pixlar bred *

Maximum file size: 516MB

Inköpsportal - tipsa en kollega