Vill du nå våra 25 000 andra förvaltare?
Vill du ha förvaltarforum direkt i mailen?

Familjebostäder söker lokalförvaltare med fokus på uthyrning

Familjebostäder, en del av Stockholms stad, är ett bolag i stark tillväxt. De kommande åren utökas dagens ca 20 000 hyresrätter med flera tusen nya bostäder. Vi äger, utvecklar och förvaltar attraktiva hyresbostäder och lokaler för Stockholms behov. Med engagemang, kundfokus, affärsmässighet och nytänkande i fokus jobbar vi för dagens och morgondagens kunder. Vill du också ha ett viktigt jobb på ett företag som hela tiden utvecklas? Välkommen att bli en av oss!

Till vår Lokalenhet söker vi nu en Lokalförvaltare. Vi letar efter dig som vill jobba i en roll med många kontaktytor där din förmåga att bygga relationer kommer väl till pass. Som Lokalförvaltare ansvarar du för uthyrning, kundförvaltning och utveckling av Familjebostäders lokaler av olika slag i Stockholm. Det betyder att din roll sträcker sig utöver själva uthyrningen och du jobbar med långsiktighet och service i kontakt med hyresgästerna. Här blir du en del av ett bolag som jobbar för nöjda och trygga hyresgäster, stadsutveckling, tillväxt och social hållbarhet.

Vill du veta mer om vad vi erbjuder för förmåner och hur några av våra medarbetare upplever att det är att jobba hos oss? Läs mer här: Jobba hos oss (familjebostader.com)

Dina arbetsuppgifter

  • Uthyrning av lokaler på marknadsmässiga villkor.
  • Kontraktsadministration.
  • Sköta löpande förhandlingar.
  • Arbeta för långsiktiga relationer med såväl befintliga som nya kunder.
  • Ta fram säljmaterial för visningar och möten.
  • Marknadsföring.
  • Sammanställa underlag för budget- och prognosarbete.
  • Avflyttningsbesiktningar.
  • Planering och kundkontakter vid omflyttningar i samband med ombyggnader etc.
  • Se till att detaljplaner samt godkännande av verksamheter efterföljs.
  • Samarbeta med andra aktörer i samhället i syfte att verka för att bolagets vision och områdets positiva utveckling.

Kvalifikationer

  • Minst 3 års erfarenhet av uthyrning av kommersiella lokaler.
  • Arbetserfarenhet av att jobba med service samt skapa och vårda kundrelationer.
  • Förståelse för byggtekniska frågor.
  • God fastighetsekonomisk förståelse, goda kunskaper inom hyresjuridik och van att förhandla.
  • God administrativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.
  • Meriterande om du har en utbildning inom fastighetsförvaltning.

Personliga egenskaper

  • Självgående med en god förmåga att se helheten när det gäller att ta beslut.
  • Goda kommunikativa egenskaper, lätt att skapa förtroendefulla relationer och etablera effektiva samarbeten både internt som externt.
  • Service och flexibilitet kring effektiva samarbeten

Att jobba hos Familjebostäder
Att vara en del av ett genuint och trevligt bolag med goda värderingar och ett fint arbetsklimat som månar om miljö, samhällsfrågor och sina anställda samtidigt som bolaget är i en tillväxt-och utvecklingsfas. Du jobbar inom ett av de viktigaste och mest spännande områden som finns för Stockholm både på kort och på lång sikt; bostadsförsörjning. Hos oss får du ett arbetsklimat där du ges stor frihet att utvecklas under eget ansvar och där vi vet att människor måste få växa i sin roll för att trivas. Här blir du en i gänget som jobbar för nöjda och trygga hyresgäster samtidigt som vi ser till att det byggs nya hyresrätter i Stockholm. Hos oss får du en yrkesroll där du gör skillnad i människors liv.

Ansökan
Ansökningarna behandlas löpande och vi tar gärna emot din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor och funderingar är du välkommen att kontakta Lina Andersson, HR-partner 08-737 20 44 eller Marie Alderhorn, Enhetschef lokaler 08-737 23 56.

Välkommen med din ansökan!

Logga in och sök jobbet här!

 

Inköpsportal - tipsa oss
Inköpsportal - ansökan
Logotyp, minst 200 pixlar bred *
Maximal filstorlek: 209.72 MB
Bild, minst 540 pixlar bred *
Maximal filstorlek: 209.72 MB
Kontaktspersonsbild, minst 200 pixlar bred *
Maximal filstorlek: 209.72 MB
Inköpsportal - tipsa en kollega