Vill du nå våra 25 000 andra förvaltare?
Vill du ha förvaltarforum direkt i mailen?

Atlasmuren söker Förvaltningschef

Vill du arbeta hos ett starkt och expansivt fastighetsbolag med god ekonomi och stora framtidsplaner? Är du en lösningsorienterad person som drivs av resultat och att bygga starka kundrelationer? Har du ledaregenskaper, gedigen teknisk kunskap och flera års erfarenhet från arbete i en liknande roll? Då är du kanske vår nya förvaltningschef!

Bakgrund

Atlasmuren är ett familjeägt fastighetsbolag som är under stark utveckling. Vårt mål är att skapa mervärde för hyresgäster och ägare och växa genom förvärv och fastighetsutveckling. Inriktningen är att äga, förvalta och utveckla kommersiella fastigheter i attraktiva lägen, i första hand i norra Storstockholm. Genom geografiskt fokus och till stor del egen personal är vi en effektiv och närvarande hyresvärd som möter hyresgästernas behov och anpassar lokalerna efter deras förutsättningar. Vi arbetar fokuserat med hållbarhet och digitalisering.

Atlasmuren präglas av en prestigelös kultur med korta beslutsvägar, stark likviditet och stora framtidsplaner. Då nuvarande förvaltningschef skall gå i pension söker vi nu hans efterträdare.

Tjänsten

I rollen som förvaltningschef är du ansvarig för ekonomisk och teknisk förvaltning av samtliga fastigheter inom bolaget. Du kommer att arbeta både operativt och strategiskt samt agera som brygga mellan olika delar av verksamheten. Det är viktigt att du förutom din kunskap inom teknik och fastighetsekonomi även har en analytisk förmåga och ett engagemang för affären. Ditt agerande i det dagliga arbetet är affärsmässigt och besluten grundas på långsiktighet. Som förvaltningschef har man även ett personalansvar för all teknisk personal, och därför är dina ledaregenskaper viktiga.

Förvaltningschefen rapporterar till VD och ingår i ledningsgruppen. Tjänsten är placerad på Atlasmurens kontor i ljusa och nyrenoverade lokaler i vår egen fastighet Solna Point på Armégatan 40.

Huvudsakliga ansvarsområden

Leda förvaltningens arbete med övergripande ansvar för driftnetto, fastigheter och personal inom förvaltning och drift

Medlem i ledningsgruppen och rapportera till VD

Strategisk utveckling av fastigheterna i nära samarbete med Affärsutvecklaren

Med långsiktigt fokus utveckla förvaltningsorganisation och hyresgästrelation i nära samarbete med kollegor, leverantörer, entreprenörer och konsulter

Budgetansvar med prognoser för intäkter, optimal drift, förvaltning, planerat underhåll och lokalanpassningar

Analys och kalkylering inför projekt för att säkerställa god lönsamhet

Förhandla och teckna hyresavtal och ta fram underlag till ombyggnader och lokalanpassningar

Leda projektering och upphandling av planerat underhåll och hyresgästanpassningar/projekt

Lyhörd dialog med hyresgäster och konsulter avseende tekniska frågor och systemval

Ansvara för processer och rutiner samt utveckling av förvaltningsorganisationen

Ansvara för arbetsmiljöfrågor

Säkerställa att beslut, policys, lagar och förordningar följs

Erfarenhet och kompetens

Vi ser gärna att du har en relevant högskoleutbildning med inriktning mot fastighetsekonomi och förvaltning, bygg eller närliggande teknisk utbildning som innefattar fastighetsteknik, hyres- och entreprenadjuridik, fastighetsekonomi och analys samt förhandling.

Du har goda kunskaper inom områdena fastighetsteknik och fastighetsekonomi samt minst tio års dokumenterad yrkeserfarenhet från liknande roller. Vidare är du en duktig förhandlare och van beställare av projekt. Du uttrycker dig väl i tal och skrift och har god datorvana. Då rollen innebär ett personalansvar vill vi att du har erfarenhet från att leda andra. För denna tjänst krävs att du har körkort för personbil och tillgång till egen bil.

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av projektledning, energioptimering, miljöcertifiering och/eller bevarandeklassade fastigheter

Personliga egenskaper

För denna roll söker vi dig som tycker om att ta ansvar och som motiveras av att coacha dina medarbetare till framgång. Som person är du lösningsorienterad, drivande och trygg i dig själv och i ditt agerande utstrålar du trovärdighet och skapar god stämning inom gruppen och bolaget. Naturligtvis har du intresse och förståelse för kundens behov och ett utpräglat sinne för service samtidigt som du är affärsmässig och lojal. Du har lätt för att se samband och helheter samtidigt som du är noggrann med detaljer. Struktur, ordning och reda är viktiga hörnstenar i ditt arbete, liksom engagemang, samarbete och långsiktighet.

Då du kommer agera bollplank mot VD samt till organisationen i operativa frågor är det också viktigt att du är kommunikativ och relationsorienterad. Vi tror också att det är centralt att du trivs med att arbeta i en mindre organisation.

Vi erbjuder dig

Vi erbjuder en bred och stimulerande roll hos en stabil och långsiktig fastighetsägare med stor möjlighet till påverkan. Du kommer verka i en kultur som präglas av starkt engagemang och hög grad av affärsmässighet. Vi är passionerat intresserade av fastigheter och kan fastighetsbranschen utan och innan. Vi söker ständigt nya lösningar och vill alltid bli bättre i en verksamhet som präglas av hög moral och transparens.

För mer information och ansökan

I denna rekrytering samarbetar Atlasmuren med Real Competence. Du söker genom att gå in på www.realcompetence.se och klicka på ”Lediga Jobb”. Vi behandlar ansökningarna löpande så sök snarast, dock senast den 22 oktober. Alla ansökningar behandlas givetvis konfidentiellt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Karin Johansson på karin.johansson@realcompetence.se.

Om Atlasmuren

Atlasmuren är ett familjeägt fastighetsbolag under omvandling och utveckling. Vi bygger vidare på det som varit vår bärande idé om kundnytta i mer än 50 år. Atlasmuren äger, förvaltar och utvecklar fastigheter i Storstockholm. Vår filosofi är att möta hyresgästernas behov och att anpassa lokalerna till deras förutsättningar. Resultatet är nöjda kunder med växande och lönsam verksamhet, långa och trygga relationer samt få vakanser för oss som värd. Atlasmuren har idag nio anställda, en god ekonomi och stora framtidsplaner.

Mer information om bolaget finner du på www.atlasmuren.se

 

Inköpsportal - tipsa oss
Inköpsportal - ansökan
Logotyp, minst 200 pixlar bred *
Maximal filstorlek: 209.72 MB
Bild, minst 540 pixlar bred *
Maximal filstorlek: 209.72 MB
Kontaktspersonsbild, minst 200 pixlar bred *
Maximal filstorlek: 209.72 MB
Inköpsportal - tipsa en kollega