Kiona är öppet, flexibelt och oberoende

Företagen bakom IWMAC, Energinet, Web Port och Edge lanseras i dag under ett nytt namn: Kiona. Nu siktar de på att optimera resurseffektiviteten genom övervakning, kontroll och optimering av energianvändning.

”Kiona är hela paketet. Genom att kombinera de fyra fristående och kompletterande lösningarna kan vi erbjuda den bästa plattformen för våra kunder. Samtidigt möjliggör det en snabbare innovationstakt som gynnar både kunder och partner”, säger Trond-Øystein Bjørnnes, vd för Kiona.

Runt 55 000 kommersiella byggnader, industribyggnader, bostadshus och offentliga byggnader samt 3 000 livsmedelsbutiker i norra Europa använder redan en Kiona-lösning dagligen för att spara energi, säkerställa effektiv drift och rapportera om sitt miljöarbete.

Inom kyllösningar är företaget redan marknadsledande i Skandinavien och fortsätter nu att investera fullt ut i framtidsorienterad teknik och lösningar inom detta område.

”Kombinationen av produkter, lösningar och personal gör oss starkare, snabbare och bättre. För oss var det här på många sätt den sista biten som saknades för att göra pusslet helt. Nu kan vi erbjuda kompletta lösningar, från färdiga konfigurationer för dataintegration till övervakning, avancerad optimering och rapportering”, fortsätter Bjørnnes.

Han lägger till att detta är möjligt tack vare den öppna, flexibla och användarvänliga proptech-plattformen, som kan skräddarsys efter kundens behov, oavsett typ av fastighet. Detta görs främst genom att man digitaliserar den befintliga tekniken i en byggnad så att kunderna slipper höga kostnader för byte av utrustning.

Med prognoser som visar på att så mycket som 95 % av det nuvarande fastighetsbeståndet fortfarande kommer att vara i bruk om 50 år kommer en optimering av energiförbrukningen i denna sektor att spela en avgörande roll för att uppnå EU:s mål att minska utsläppen av växthusgaser med 55 % senast 2030.

”I snart 20 år har vi hjälpt allt från stora fastighetsägare till små livsmedelsbutiker att få tekniken att prestera bättre och göra det där lilla extra. Nu är det dags för oss att utmana oss själva också”, avslutar Bjørnnes.

Källa: Kiona

Inköpsportal - tipsa oss

Inköpsportal - ansökan
Logotyp, minst 200 pixlar bred *
Maximal filstorlek: 209.72 MB
Bild, minst 540 pixlar bred *
Maximal filstorlek: 209.72 MB
Kontaktspersonsbild, minst 200 pixlar bred *
Maximal filstorlek: 209.72 MB

Inköpsportal - tipsa en kollega