”Samtidigt som X-bolaget ska vara den självklara valet för boende inom Y-kommunen ska bolaget behålla sin ledande position i hållbarhetsfrågor genom vårt fokus på ekonomisk, ekologisk och social hållbarhet. I alla dessa hänseenden är målet att X-bolaget ska vara ledande i Sverige.”
Känns formuleringarna igen? Jag läser en del årsredovisningar och hållbarhetsredovisningar från fastighetsbolag, främst allmännyttiga bostadsföretag. Tyvärr känns det som en del av dessa alster innehåller lite väl mycket floskler.

