Botkyrkabyggen ska inte göra fler ombildningar till andelsägarlägenheter. Nuvarande andelsägare erbjuds att få tillbaka pengarna de betalat och bo kvar som hyresgäster.
Syftet med att införa andelsägande i Botkyrkabyggen gav möjlighet för hyresgäster att få äga sitt boende och bryta segregationen i bostadsområden samtidigt som bolaget skulle få in nödvändig finansiering till sina många renoveringar.


