Jämställdhetsfrågan seglar upp som viktig massmedialt några gånger per år, framförallt när man får fram mätresultat från styrelserepresentation och företagsledningar. Sämsta bransch och sämst i branschen utses och förståsigpåare uttalar sig om hur långsamt det går och hur viktigt det är.
Men egentligen är jämställdhetsfrågan viktigare än så och ska man nå verklig förändring på våra arbetsplatser krävs ett systematiskt, långsiktigt arbete. Nu ska det sägas att fastighetsbranschen är bra på jämställdhet särskilt om man jämför med exempelvis byggindustrin.


