”Nyckeln till framgång”

För att lära känna lokalhyresgäster och skapa goda relationer har Svenska Bostäder sedan 2012 genomfört regelbundna servicebesök hos lokalhyresgästerna. Det innebär att förvaltare och bovärd en gång per år besöker alla verksamheter som hyr lokaler.

– Vi har under åren lärt känna våra hyresgäster på ett bra sätt och detta är nyckeln till framgång. Vi skakar hand med kunden, kollar av läget och ser om vi kan göra några förbättringar, säger Ola Wickman, lokaluthyrningschef, Svenska Bostäder.

Dessutom får samtliga kommersiella lokalhyresgäster varje år besvara en enkät där de bedömer servicegraden och lokalens funktionalitet. Serviceindex, andelen nöjda lokalhyresgäster när det gäller upplevd service, har ökat från 74 procent till nära 84 procent sedan 2012.

Svenska Bostäder äger och förvaltar mer än 3 000 lokaler i Stockholms stad. Av dessa är 1 400 kommersiella lokaler.

Dela artikeln: LinkedIn
Inköpsportal - tipsa oss

Inköpsportal - ansökan
Logotyp, minst 200 pixlar bred *

Maximum file size: 209.72MB

Bild, minst 540 pixlar bred *

Maximum file size: 209.72MB

Kontaktspersonsbild, minst 200 pixlar bred *

Maximum file size: 209.72MB

Inköpsportal - tipsa en kollega