”Vi måste kunna erbjuda upplevelser”

Trenden med kontorshotell och coworking är här för att stanna. Men få fastighetsägare har ännu hoppat på tåget. Oscar Frånlund, ansvarig för Klöverns kontorshotellkoncept First Office, berättar på seminariet Framtidens Förvaltare varför bolaget valt att satsa på detta.

– Vi ville hänga med i utvecklingen och samtidigt visa att vi kan göra detta själva i stället för att släppa ifrån oss affären. Det är ett bra och lönsamt komplement till Klöverns affärer, säger Oscar Frånlund, affärsutvecklare på Klövern och ansvarig för First Office.

Klöverns verksamhet inom kontorshotell relanserades under varumärket First Office under 2014. I dag har First Office 62 kontorshotell i tolv städer med drygt 40 000 kvadratmeter.

Med det är man i dag störst i Sverige av alla som erbjuder kontorshotell och coworking-platser. Men man etablerar sig bara i Klöverns egna lokaler.

– Alla vi som är fastighetsägare måste börja jobba mer med att sälja känslor och upplevelser än kvadratmeter.  Risken är annars att vi bara blir en leverantör av en fyrkantig betongklump och att någon annan fixar det som kunderna vill ha. Det vore både farligt och tråkigt.

Vid seminariet berättar Oscar Frånlund om hur Klövern byggt upp First Office och ger även tips och råd till andra som vill satsa på detta.

Läs mer om seminariet Framtidens Förvaltare och anmäl dig här