Så hanterar du kritik i sociala medier

Att låtsas som det regnar när kunderna har gett företaget kritik i sociala medier är ingen vinnande strategi för att få tillbaka kontrollen.

Det menar Eva Ossiansson, universitetslektor vid Göteborgs universitet, som i en artikel i Dagens Nyheter den 11 april ger sex råd för hur man bemöter attacker:

  1. Bemöt kritiken sakligt.
  2. Behandla kritiken som du skulle behandla andra frågor.
  3. Var tydlig och direkt.
  4. Svara på frågorna – göm dig inte.
  5. Tänk hela tiden på att stå för det ditt företag står för.
  6. Ta reda på vilka dina följare är.
Dela artikeln: LinkedIn
Inköpsportal - tipsa oss

Inköpsportal - ansökan
Logotyp, minst 200 pixlar bred *

Maximum file size: 209.72MB

Bild, minst 540 pixlar bred *

Maximum file size: 209.72MB

Kontaktspersonsbild, minst 200 pixlar bred *

Maximum file size: 209.72MB

Inköpsportal - tipsa en kollega