Här är vinnarna av Kundkristallen

Aranäs Fastigheter vann Kundkristallen för högsta serviceindex i kategorin 500 – 2999 lägenheter.

Skövdebostäder vann två titlar när 2017 års bästa hyresvärdar korades på AktivBos  Benchmark Event. Årets hederskristall gick till Ernst Rosén.

Fastighetsbranschens åtråvärda pris, ”Kundkristallen”, delades på torsdagskvällen ut till de privata och kommunala fastighetsbolag som av hyresgästerna själva fått högst betyg.

Vinnarna utsågs bland de stora och medelstora företag som under 2017 genomfört kundundersökningar tillsammans med AktivBo.

Här hittar du bilder på alla som vann.

Kunddriven förvaltning
Priserna delas ut till de företag som enligt sina hyresgäster som gjort största förbättringen av sin service, samt till företagen med bästa totalresultat i kategorierna Service, Produkt och Profil. Vinnare utsågs för både bostäder och lokaler i olika kategorier och storleksklasser.

En nyhet inför årets event var kategorin Bästa Nyproduktion.

– Bolagen som satsar på en kunddriven fastighetsförvaltning gör skillnad och deras ansträngningar uppskattas av Sveriges hyresgäster. Det vill vi lyfta fram. Syftet med vårt arbete och de jämförelser vi gör förstärker drivkraften till förbättringar, vilket resultaten bekräftar, säger Jon Svensson, VD på AktivBo.

Alla vinnarna av Kundkristallen

Högsta serviceindex
Aranäs Fastigheter (500 – 2999 lägenheter)
AB Skövdebostäder (3000 – 8999 lägenheter)
AB Stångåstaden (9000+ lägenheter)

Största lyft serviceindex
AB Nykvarnsbostäder (500 – 2999 lägenheter)
Förbo AB (3000 – 8999 lägenheter)
Willhem AB (9000+ lägenheter)

Högsta produktindex
Kungsörs Fastighets AB

Högsta profil
AB Skövdebostäder

Bästa nyproduktion
Köpings Bostads AB / NCC
”Hake”

Högsta serviceindex lokaler
Rapp Fastigheter AB

Största lyft serviceindex lokaler
Dahlqvists Fastighetsförvaltning AB

Hederskristallen
Ernst Rosén

Motivering:

”En framgångsrik byggmästare som för mer än tjugofem år sen bestämde sig för att utveckla ett serviceföretag för sina hyresgäster. Med fokus på hög kvalitet i förvaltningen har man skapat en företagskultur som resulterat i bestående toppresultat och många kundkristaller. Ett föredöme för branschen och kunddriven fastighetsförvaltning. Hos Ernst Rosén kommer kunden alltid att vara i fokus”

Text: Mats Cato
mats.cato@forvaltarforum.se

Dela artikel:
Share on LinkedInShare on FacebookTweet about this on TwitterEmail this to someonePrint this page