Fler digitala tjänster hos Poseidon

poseidonwebb

Poseidon erbjuder fler digitala tjänster på sin nya webbplats.

Bostadsbolaget Poseidon utökar antalet digitala tjänster på sin nya webb. Med hjälp av Bank-ID kan hyresgästerna nu teckna p-platsavtal på nätet. Och fler webbaserade tjänster är på gång.

– Det ska vara enkelt att göra det man vill där man befinner sig. Det mobila surfandet har ökat stort och i dag förväntar man sig att inte behöva skriva ut blanketter, köpa frimärken eller passa besökstider för att till exempel säga upp ett avtal, säger Sofia Swärd, ansvarig för Poseidons nya webb.

P-platser – digitalt och för alla
Lediga lägenheter och p-platser har sedan länge visats på webben. Nu går det dessutom att både teckna nya och säga upp avtal för p-platser direkt på webben.

– Att signeringen sker digitalt gör att uthyrningen av p-platser blir helautomatiserad och går betydligt snabbare. För att underlätta uthyrningen har vi ritat upp kartor där varje enskild p-plats är markerad, berättar Sofia Swärd.

Bilder förenklar kommunikationen
Felanmälan via webben har funnits länge. På nya webben kan hyresgäster välja att ladda upp en bild av problemet i stället för att beskriva det i ord. En förenkling både för den som inte är bevandrad i fastighetstermer och för den som har svårt att skriva svenska.

Fler tjänster på gång
Och fler nya tjänster ska läggas till. Sedan tidigare kan hyresgäster söka lägenhet på Omflyttningsplatsen, boka tid i tvättstugan, få meddelanden från sitt bostadsområde och följa sina hyresbetalningar via Mina sidor.

Senare i höst kan hyresgäster ansöka om andrahandsuthyrning, direktbyte och autogiro med hjälp av Bank-ID. Även bokningsschema för gästlägenheter läggs upp på webben.

 

Dela artikeln: LinkedIn
Inköpsportal - tipsa oss

Inköpsportal - ansökan
Logotyp, minst 200 pixlar bred *

Maximum file size: 209.72MB

Bild, minst 540 pixlar bred *

Maximum file size: 209.72MB

Kontaktspersonsbild, minst 200 pixlar bred *

Maximum file size: 209.72MB

Inköpsportal - tipsa en kollega