Sabo släpper handboken Employer Branding som ska lära företag inom allmännyttan hur de bygger ett starkare varumärke för att lyckas attrahera och behålla duktiga medarbetare.
– Allmännyttan är ett fantastiskt växthus för unga människor som vill vara med och påverka Sveriges framtid. Överlag kan vi bli bättre på att framhäva det, och starkare kommunicera att allmännyttan är en bransch som ligger i framkant både inom exempelvis teknik och hållbarhet. Den här handboken är tänkt att vara till hjälp i det arbetet, säger Pia Leden, expert inom kompetensförsörjning på SABO.
Genom handboken vill SABO inspirera medlemsföretagen att ta kommandot över sitt arbetsgivarvarumärke. Det handlar om att definiera mål och sätta tydliga strategier för genomförande. Handboken innehåller även framgångsrika case från olika delar av landet samt en steg-för-steg-guide.
Boken släpps den 7 oktober och är skriven av SABO tillsammans med Coreworkers, en kommunikations- och mediebyrå inom Employer Branding.